Ontbijten als een koning

Ontbijt & het metabolisme

Een van de nadeligste gewoontes van te zware mensen is dat ze geen goed ontbijt eten

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag voor iedereen, maar vooral voor mensen die willen afslanken en hun metabolisme willen herstellen. 

Als we slapen, wordt het metabolisme automatisch trager omdat ons lichaam een periode van herstel ingaat. 

Tijdens de slaap vertragen alle basisfuncties van het lichaam; zelfs de ademhaling is een stuk langzamer dan normaal.

Om te kunnen slapen is het nodig dat het metabolisme en de energieproductie vertragen.

Experts schatten in dat het metabolisme tot wel 40% trager wordt als we slapen. 

Wanneer je wakker wordt, blijft je metabolisme op een laag pitje tot dat je een van de volgende twee doet:

  1. Het eten van voedsel (wat je lichaam het signaal geeft dat je je metabolisme op gang moet brengen)
  2. Lichaamsbeweging (wat het lichaam ertoe dwingt om zijn energieproductie en metabolisme te verhogen)

Met andere woorden, slechts twee acties verhogen je metabolisme in de ochtend: eten of lichaamsbeweging.

Ontbijten als een koning

Er is vastgesteld dat eiwitten (vlees, eieren, kaas, enz.) en vetten het metabolisme merkbaarder versnellen dan koolhydraten (brood, bloem, suiker, haver, enz.). 

Als je je metabolisme wilt wakker schudden in de ochtend, zou je ontbijt moeten bestaan uit veel proteïnen en weinig koolhydraten

Mensen die het ontbijt overslaan en de ochtend proberen door te komen met alleen koffie en een sneetje brood, zijn stapje voor stapje bezig hun metabolisme te vertragen

Omdat zij het metabolisme eenvoudigweg niet ‘wakker schudden’

Een ontbijt met veel proteïne zal het metabolisme op gang brengen en de kans verhogen om af te slanken. 

Er is een populaire uitspraak over hoe ons eetpatroon eruit zou moeten zien: “We zouden moeten ontbijten als een koning, lunchen als een prins en dineren als een bedelaar.” 

Dit is helemaal waar. 

De belangrijkste maaltijd van de dag is het ontbijt. 

Het woord ‘ontbijt’ geeft het zelfs aan: het is het moment van beginnen met eten. (‘ont -‘ betekent ‘voorafgaan aan’) 

Bekijk de volledige uitleg van Frank Suarez

 

Vond je deze post leuk? Deel hem!

Ons advies Metabolic protein


Metabolic protein is een speciale wei-eiwit shake.

Het bevat slechts 5 gram koolhydraten per portie.

De shake wordt gebruikt om het metabolisme te ondersteunen en helpt de bloedglucosestijging na de maaltijd te verminderen.
Het is hiertoe verrijkt met een breed spectrum aan vitamines en mineralen en kan daarom ook als "maaltijdvervanger" gebruikt worden.

De shake is tevens aangevuld met speciale enzymen en aminozuren.

Deze voedingsstoffen zijn bijzonder nuttig tijdens een dieetprogramma dat erop gericht is om het metabolisme te ondersteunen.

Verkrijgbaar in 3 smaken: chocolade, aardbei en vanille

€32,70

Ontdek zelf veel meer

“De Kracht Van Uw Metabolisme”

Er zijn mensen die veel eten en toch niet dik worden.

Aan de andere kant zijn er mensen die ‘altijd op een dieet zijn’ en lijken aan te komen door ‘alleen maar naar eten te kijken’.

Traditionele diëten zoals het tellen van calorieën of het vermijden van vet, werken vaak niet omdat de persoon lijdt aan een traag metabolisme.

Daarentegen, wanneer het metabolisme verbetert, zal iemand met overgewicht wel kunnen afvallen terwijl hij/zij alles kan eten en zo dus geen honger hoeft te lijden.

De resultaten bij meer dan 100.000 mensen toont aan dat een verbetering van het metabolisme de meest gunstige oplossing is. 

Oplossingen en hulp voor: traag metabolisme overgewicht obesitas diabetes trage schildklier gebrek aan energie

€ 18,75